Friday, July 24, 2009

SHAH ALAM USED TO BE A PEACEFUL COMMUNITY – PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT MENJADIKAN BANDARAYA SHAH ALAM HURU - HARA

Telah bertahun lamanya bandaraya Shah Alam amat dikenali sebagai salah sebuah peaceful living community malah sikap para penduduk dan semangat kejiranan, kurangnya kesesakan lalu lintas dan ketenangan bandaraya Shah Alam telah membuatkan ianya menjadi pilihan utama terutama di kalangan komunity orang2 Melayu sebagai tempat bermastautin mereka. Namum senario ini telah berubah sedikit demi sedikit setelah parti pakatan rakyat mengambil alih pucuk pemerintahan kerajaan negeri hampir setahun yang lalu.
Tujuan saya mewarwarkan isu ini bukanlah untuk sengaja mensensasikannya sebagai modal murahan politik namum sebagai salah seorang penduduk yang bermastatutin di Shah Alam saya amat kesal dengan beberapa insiden yang diketuai dan didalangi oleh beberapa pemimpin2 kanan parti pakatan rakyat especially regarding to isu kematian saudara Teoh Beng Hock. Bagi saya tragedy yang menimpa saudara Teoh Beng Hock itu memang sesuatu yang menyayat hati malah kita sebagai rakyat Malaysia juga mahukan siasatan dan ruang keadilan yang secukupnya bagi membawa mana2 pihak yang terbabit dengan isu kematian saudara Teoh Beng Hock kemuka pengadilan. Kita tidak akan berkompromi dengan mana2 perbuatan salah laku dan tindakan penyelewangan yang berkaitan dengan isu kematian saudara Teoh Beng Hock mahupun ianya melibatkan orang2 politik, orang2 kenamaan & VIP atau orang2 kakitangan kerajaan dan penjawat jawatan awam.
Tetapi apa yang saya amat kesali dan betul2 benggang dengan tindakan pemimpin2 parti pakatan rakyat ini adalah what the bloody fucking hell yang diaorang nak berhimpun beramai – ramai, mengadakan bantahan dan demonstrasi jalanan sehingga menyebabkan keadaan di bandaraya Shah Alam menjadi kelam kabut & huru hara especially di sekitar kawasan section 9 berhampiran dengan kawasan pejabat SPRM. Kalau pun betul tindakan sedemikian hanya untuk mengingati tempat kematian saudara Teoh Beng Hock dan juga bagi menghantar satu memo rasmi bantahan kepada pihak SPRM, ianya boleh dilakukan dengan memilih beberapa anggota keluarga mendiang dan maybe turut disertakan dengan beberapa orang sahaja pemimpin2 parti pakatan rakyat malah dengan cara ini ianya boleh dilakukan dengan lebih tenang dan peaceful. Apa kejadahnya atau apa significant nya bila mana beberapa orang pemimpin2 parti pakatan rakyat bersama – sama dengan hampir beratus – ratus orang hardcore supporter nya berkerumum dan tidak mempedulikan arahan pihak polis sehingga menyebabkan pihak berkuasa terpaksa menutup jalan2 disekitar kawasan section 9, Shah Alam. Tindakan ini sama sekali telah menyebabkan berlakunya kekecohan dan kesesakan lalu lintas di kawasan ini. Kawasan section 9, ini adalah antara hub penting di Shah Alam kerana disini terdapatnya institusi perbankkan utama selain beberapa agensi & jabatan kerajaan. Terdapat juga sekolah kebangsaan & sekolah menengah kebangsaan di kawasan ini.
Apabila pemimpin2 parti pakatan rakyat munafik pukimak sial bejadah ini bersama – sama dengan hampir beratus – ratus orang hardcore supporter nya berkerumum dan membuat huru – hara di kawasan ini sehingga menyebabkan pihak berkuasa terpaksa menutup jalan2 disekitar kawasan section 9, Shah Alam ini maka yang menjadi mangsa adalah penduduk2 disekitar kawasan ini kerana mereka terperangkap dalam kesesakan untuk balik kerumah, ada yang terperangkap tidak boleh nak bergerak kemana selepas membuat transkasi di institusi perbankkan dan lebih worst bagi mereka2 yang ingin mengambil & menjemput anak2 balik dari sekolah yang berdekatan dengan kawasan ini. Sikap kurang ajar & tidak berdisiplin pemimpin2 parti pakatan rakyat munafik pukimak sial bejadah ini bersama – sama dengan hampir beratus – ratus orang hardcore supporter nya diteruskan lagi apabila mereka terus mengadakan bantahan & demonstrasi jalanan dari kawasan Masjid negeri sehingga ke kawasan dataran Shah Alam sehingga menyebabkan pihak berkuasa tidak mempunyai pilihan selain terpaksa menutup jalan2 disekitar kawasan tersebut.
Perkara ini telah menjadikan penduduk2 di bandaraya Shah Alam begitu kecewa & merasa begitu inconvenient yang teramat sangat. Bayangkan lah kerana kejadian & tindakan bodoh oleh parti pakatan rakyat ini sebilangan besar penduduk2 terpaksa menempuh kesesakan dan ada juga yang terpaksa membuat satu pusingan yang amat jauh untuk kembali ke kediaman masing2 di sekitar kawasan section 9 ini.

Saya nak lontarkan pertanyaan kepada pemimpin2 pakatan rakyat ini, dalam mana mereka cuba untuk menjadi hero dan meraih publisiti politik diatas kematian saudara Teoh Beng Hock, apakah mereka sudah lupa bahawa tindakan yang mereka ambil ini menyusahkan dan tidak prihatin langsung dengan nasib penduduk2 disekitar kawasan section 9 ini? Mana perginya aspirasi pemimpin pakatan rakyat itu sentiasa dekat & berjiwa rakyat? My humble & down to earth opinion, kita sebagai penduduk negeri Selangor kena buka mata & minda pemikiran malah kita kena kaji balik apakah pilihan dan undi2 protes yang anda buat sehingga memberi mandat pemerintahan kepada parti pakatan rakyat ini berbaloi sebenarnya? Kaji, analyze dan fikirkan lah apa yang terbaik untuk kita sebagai penduduk Shah Alam, jangan sampai kita membuat kesilapan yang sama dalam PRU ke13 nanti. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment