Friday, July 17, 2009

MB SELANGOR KATA CADANGAN AZMIN SATU TEGURAN YANG MEMBINA TAPI KENAPA WAKIL2 EXCO DAP SELANGOR MULA MENYALAK TAK TENTU PASAL?

Adalah sudah menjadi perkara yang bukan luar biasa atau over extra ordinary bila mana cadangan atau teguran daripada seseorang wakil ahli parti pakatan rakyat itu kemudiaannya akan panas didebatkan dan dipolitikan sehingga membawa kepada pergesaran dan pertikaian lidah antara sesama mereka.
Insiden teguran terbaru yang dilontarkan oleh si Azmin ini juga indirectly telah menyerlahkan lagi sifat ‘cakap tak serupa bikin’ dan suka bermain dengan ayat2 auta pembohongan oleh si mangkuk hayun Khalid bila mana dalam satu laporan akhbar Sinar Harian, si mangkuk hayun Khalid ni sebagai berkata beliau menyifatkan cadangan Azmin sebagai suatu teguran yang membina dan beliau dengan arrogant nya berkata inilah perkara baik dalam PR, di mana perbezaan pendapat & isu boleh di bincangkan dan di bahaskan. Tapi apa sudah jadi sekarang apabila dalam satu laporan akhbar The Star, Exco kanan dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor, Teresa Kok dalam kenyataannya menyifatkan tindakan Azmin melontarkan usul cadangan tersebut sebagai “a show of bad attitude and sheer arrogance” ? Kenyatan ini jelas menangkis apa yang di perkatakan oleh si mangkuk hayun Khalid ni dalam laporan beliau kepada akhbar Sinar Harian terdahulu. Tindakan & kenyataan balas daripada Teresa Kok ini juga mengundang pertanyaan dalam diri kita adakah ini yang dinamakan sifat keterbukaan di mana perbezaan pendapat & isu boleh di bincangkan dan di bahaskan kerana tindak balas Teresa ini dilihat lebih kearah rasa kecewa dan serangan peribadi politik susulan keatas cadangan secara terbuka yang dilakukan oleh si Azmin ini.
Pengerusi DAP negeri Selangor, YB Ean Yong Hian Wah berkata beliau berasa terkejutdan kesal terhadap Azmin apabila mencadangkan rombakan barisan Exco dan berharap Azmin akan membuat siasatan terlebih dahulu sebelum melontarkan sebarang cadangan secara terbuka untuk mengelakkan sebarang kenyataan yang tersalah sasaran. Kita sebenarnya tak pun kalau pihak pakatan rakyat negeri Selangor nak berentap dan ludah – meludah sesama mereka tapi apa yang perlu kita perincikan disini beb, adalah mengapa cadangan & saranan Azmin secara terbuka supaya MB Selangor merombak barisan2 anggota Exco yang sedia ada di balun dan ditentang begitu hebat oleh wakil2 DAP pakatan rakyat Selangor? Apakah tentangan yang begitu hebat oleh wakil2 DAP pakatan rakyat Selangor ini memberi mesej bahawa wakil2 Exco DAP dalam pakatan rakyat Selangor adalah Exco yang tidak dekat & berjiwa rakyat? Apakah tentangan yang begitu hebat oleh wakil2 DAP pakatan rakyat Selangor ini memberi mesej bahawa wakil2 Exco DAP dalam pakatan rakyat Selangor adalah Exco yang hanya memperjuang nasib kaum2 tertentu sahaja seperti apa yang didakwa oleh si Azmin?
Seperkara lagi yang patut kita teliti & amati dalam benak pemikiran kita beb, adalah mengapa isu rombakkan barisan2 anggota Exco yang sedia ada di balun dan ditentang begitu hebat oleh wakil2 ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri yang rata2 majoriti nya adalah terdiri daripada anggota Exco yang bukan beragama Islam dan bukan dari kalangan anggota Exco kaum Melayu? Teori ini boleh kita perkuatkan dengan mengambil kira kenyataan2 balas yang di lakukan oleh YB Teresa Kok, YB Ean Yong Hian Wah dan YB Elizabeth Wong yang secara umumnya tidak sebulu dan begitu kesal dengan tindakan yang di lakukan oleh YB Azmin ini. Ianya amat bertentangan pula dengan pendapat yang disuarakan oleh beberapa ADUN kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor yang terdiri dari kalangan ADUN kaum Melayu seperti ADUN Sri Muda, Suhaimi Shafie dan ADUN Seri Setia, Nik Nazmi yang rata2 menyokong dan merasakan cadangan yang dikemukan oleh YB Azmin ini wajar di lakukan untuk memantapkan & memajukan negeri Selangor setelah pakatan rakyat mentadbir sepanjang satu setengah thun.

Apa pun yang berlaku atau sejauh mana pun drastic action plan yang akan di lakukan oleh pucuk pimpinan kerajaan pakatan rakyat bagi meneutral kan perkara ini, kita sebagai rakyat dan pengundi di negeri Selangor kena peka dengan isu2 sebegini kerana apa gunanya kalau kalian memberikan undi2 protes terhadap kerajaan pakatan rakyat kalau pada akhirnya sesetengah anggota Exco yang dipilih hanya bertindak memperkasakan nasib kaum2 tertentu sahaja lebih baik kalian suruh haram bejadah sebegini pergi jahaman je beb. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment