Wednesday, July 15, 2009

PKR PADANG SERAI DESAK N GOBALAKRISNAN LETAK JAWATAN – AJK PKR PADANG SERAI DAKWA GOBALA ‘CAKAP TAK SERUPA BIKIN’

Landscape pattern kepimpinan parti2 komponen pakatan rakyat sudah menampakkan tanda2 kerapuhan dan kekalutan selepas hampir lebih 1 tahun mereka meraih popularity hasil daripada ehsan undi2 protes sebahagian besar para pengundi yang pada ketika PRU ke12 yang lalu memangkah dan membuang undi semata –mata berdasarkan sifat kecewa & tidak berfikir panjang.
Apa yang cuba kita perincikan ini bukanlah ayat2 auta pembohongan atau modal murahan political diversion approach akan tetapi inilah hakikat dan realiti sebenar perjalanan dan percaturan yang sedang di lalui oleh parti2 komponen dalam pakatan rakyat ini. Bermula dengan kekalutan yang melanda pucuk kepimpinan kerajaan pakatan rakyat di negeri Perak sehingga terjadinya insiden dimana 3 wakil DUN pakatan rakyat mengisthiarkan diri mereka keluar parti dan bergerak sebagai calon bebas dan memberikan sokongan terhadap wakil DUN BN sehingga menyebabkan BN mendapat mandat majoriti lantas berjaya menumbangkan kerajaan pakatan rakyat di negeri Perak. PAS sebagai salah satu parti komponen dalam pakatan rakyat juga tidak berjaya menggelakkan pucuk kepimpinan parti itu dari di landa musibah kerapuhan dan kekalutan apabila buat jurung2 kalinya perpecahan hampir berlaku dalam parti PAS akibat pertikaian pendapat antara team ulama konservatif & muzakarah dengan team golongan ulama professional atau lebih sinonim dengan panggilan kumpulan Erdogans yang di lihat terlalu taksub membawa ideologi dan aspirasi Pak Sheikh Anwar ke dalam parti PAS. DAP pula sebagai parti komponen yang menganggap diri mereka sebagai kumpulan dominan dalam pakatan rakyat yang selama ini begitu arrogant dan bersikap terlalu kurang ajar dalam segala tindak tanduk mereka juga tidak lari dari di himpit tekanan & masalah apabila bertikam lidah dengan pucuk pimpinan kerajaan PAS di negeri Kedah sehingga membawa kepada insiden pergerakan DAP Kedah / Perlis keluar daripada pakatan rakyat walaupun pada akhirnya mereka merujuk dan menyertai semula komponen pakatan rakyat. DAP juga di lihat agak tertekan dengan insiden pergesaran dan berlaga angin di antara wakil DAP P. Pinang dengan wakil PKR P. Pinang apatah lagi dalam situasi KM Lim Guang Eng, yang semakin kehilangan pengaruh & momentum politiknya.
PKR sebagai tunjang dalam pakatan rakyat yang di perhebatkan lagi dengan pengaruh perancang utamanya atau supremo leader yang secara syok sendiri di angkat menjadi ketua umum pakatan rakyat juga tidak terlepas daripada di landa musibah kerapuhan dan kekalutan apabila mereka ahli2 sesama sendiri dalam parti itu tidak sehaluan dan kerap berlaga angin sesama sendiri. Insiden yang terbaru bagi menyokong statement yang cuba kita perincikan ini adalah merujuk kepada apa yang di laporkan oleh akhbar Sinar Harian yang memetik laporan bahawa sebilangan besar AJK PKR bahagian Padang Serai telah mendesak wakil ahli parlimen bahagian itu N Gobalakrisnan supaya melepaskan dan meletakkan jawatan beliau. Dalam laporan akhbar Sinar Harian, pemangku ketua bahagian PKR Padang Serai, Jamaluddin Abu Bakar mendakwa Gobalakrisnan perlu berbuat demikian kerana banyak mengundang masalah kepada PKR. Menurut Jamaluddin lagi selain menjejaskan imej PKR dengan perlakuan peribadinya, Gobalakrisnan juga didakwa tidak menjaga kebajikan pengundi di kawasan ini dan Jamaluddin juga betul2 kecewa dengan sikap Gobalakrisnan yang tidak mampu berkerjasama dengan ahli2 PKR di peringkat cawangan & bahagian Padang Serai. Jamaluddin juga secara sinis dan lantang melabelkan Gobalakrisnan sebagai individu yang cakap tak serupa bikin.

Itulah beb, sesungguhnya Allah SWT itu maha berkuasa, baru hampir lebih setahun di berikan mandat sebagai wakil rakyat dan ahli parlimen banyak sungguh internal problem yang melanda parti2 komponen dalam pakatan rakyat ini, jadi kepada para pengundi yang tanpa berfikir panjang memangkah dan mengangkat calon2 ini sebagai individu yang di rasakan boleh memperjuangkan nasib mereka terimalah risiko yang telah kalian lakukan. At the end of the day inilah nasibnya beb kalau kita simply pilih calon berdasarkan rasa tidak puas hati & undi protes dan bukannya berdasarkan credibility & capacity seseorang wakil pemimpin itu. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment