Monday, July 13, 2009

APPROACH LIM GUANG ENG LEBIH KEPADA BUDAYA BERJIMAT CERMAT & BERBELANJA SECARA BERHEMAH – ATAS SIGNIFICANT APA BELIAU PINDAH KE BANGLO MEWAH?

Dulu masa jadi pembangkang bukan main hebat & celupar lagi mulut si Lim Guang Eng ni balun dan herdik setiap inci tindakan & approach yang di lakukan oleh pihak kerajaan BN namum kini setelah lebih hampir setahun beliau di beri mandat bagi memimpin dan mentadbir kerajaan negeri P. Pinang baru beliau tahu panas dan bergeloranya apabila kita di berikan mandat kepimpinan oleh rakyat jelata dan para penduduk setempat. Sekarang baru beliau tahu setiap inci pergerakkan beliau dan whatever approach yang beliau guna pakai akan sentiasa di perhatikan, di nilai malah seinci langkah beliau melakukan kesilapan memang padah yang menanti beliau dan bersiap sedia lah apabila kena balun dan herdik.
Itulah lumrah dunia pentas politik arus perdana beb, dulu depa boleh auta, cakap dan tabur macam2 janji dekat rakyat jelata but now semua itu hanya tinggal ‘cakap tak serupa bikin’ je beb, sebab itu rakyat jelata kena sedar apakah dengan memilih dan memangkah wakil2 calon pakatan rakyat ini, deliverables mereka adalah jauh lebih cemerlang daripada wakil2 calon pihak BN? Belum pun berjaya menyelesaikan kontroversi pengambilalihan tanah di kampung Buah Pala, KM Lim Guang Eng terus di bidas lagi. Laporan akhbar Utusan Malaysia menyingkap kisah isu perpindahan KM Lim Guang Eng dari kediaman rasmi beliau di Seri Teratai ke sebuah ‘banglo mewah’ di no. 25, Jalan Pinhorn. Tindakannya itu pantas di balun & di herdik oleh ahli2 Gerakan P. Pinang yang melabelkan KM Lim Guang Eng ini sebagai manusia atau individu yang “cakap tak serupa bikin”. Sememangnya Guang Eng terpaksa menerima & menelan apa sahaja yang dibalun dan di herdik terhadapnya kerana ianya berasaskan kepada konsep dan amalan yang begitu arrogant di warwarkan oleh si Lim Guang Eng ini iatu kerajaan negeri P. Pinang di bawah pentadbirannya by hook or by crook akan sentiasa mengamalkan budaya berjimat cermat dan berbelanja secara berhemah jadi sudah tentulah isu perpindahan beliau ke ‘banglo mewah’ ini akan hebat dipolitikan kerana ramai pihak terutamanya wakil2 BN mahukan penjelasan yang comprehensive daripada Guang Eng atas alasan significant apa beliau mengambil tindakan yang sedemikian?
Sejajar dengan konsep pentadbiran beliau yang mengguna pakai ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus atau (CAT) tidak salah rasanya kalau kita desak dan minta Guang Eng untuk memperjelaskan perkara ini. Pergerakan pemuda Gerakan P. Pinang dalam usaha untuk menawan semula hati rakyat negeri ini adalah pihak yang paling lantang dalam mengherdik dan membalun Guang Eng mengenai isu ini. Sesetengah daripada point yang di kemukan oleh sayap pemuda Gerakan P. Pinang ini ada logik nya juga beb, takkan lah hanya kerana masalah anai2, semut api dan musang di kawasan Seri Teratai yang boleh kita anggap masalah yang boleh diatasi telah menjadikan & memberikan alasan yang significant buat si Lim Guang Eng untuk terus berpindah ke kawasan kediaman banglo mewah yang dipercayai turut melibatkan proses pengubahsuaian dengan kos ratusan ribu ringgit.

Sebab itu beb, kita kena belajar & memahami konsep sebagai manusia biasa “there is nobody perfect in this world” jadi walaupun mereka2 ini dalam kem pakatan pembangkang itu tidak bermakna mereka di beri lesen untuk terlalu celupar mengherdik & membalun wakil2 BN sesuka hati nenek moyang mereka sahaja, sekarang apa rasanya bila batang hidung sendiri kena balun dan ramai pihak 2 yang menunggu jawapan keatas soalan2 seperti siapa yang membayar kos berkenaan? Berapa lamakah tempoh perjanjian penyewaan? Bila pembayaran elaun perumahan KM bermula? Soalan cepu emas yang paling mission critical bilakah Guang Eng akan pulang semula ke kediaman rasminya di Seri Teratai? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment