Sunday, July 19, 2009

DAP TAK MENGAKU TABUR JANJI SELESAI ISU KAMPUNG BUAH PALA SEBALIKNYA KATA MEREKA ANWAR YANG PANDAI2 MENABUR JANJI DENGAN PENDUDUK SETEMPAT!

Isu penyelesaian pengambilan tanah di kampung Buah Pala masih menemui jalan buntu sehingga baru2 ini memaksa KM Lim Guang Eng, terpaksa mengetepikan sifat ego & arrogant nya dalam menagih simpati dan bantuan daripada kerajaan Pusat bagi mencari jalan formulasi terbaik dalam menyelesaikan kekalutan isu pengambilan tanah di kampung Buah Pala.
Setelah tertekan dengan hentakan demi hentakan yang sedikit – sebanyak mencalarkan imej dan momentum pengaruh politik kerajaan DAP P. Pinang, akhirnya satu political diversion approach U-turn telah dilontarkan oleh wakil DAP yang juga merupakan ADUN Seri Delima, YB R.S.N Rayer yang telah membuat kenyataan kepada akhbar Mingguan Malaysia, bukan DAP tetapi defacto leader PKR, Datuk Seri Anwar yang membuat & menabur janji untuk menyelesaikan kemelut isu tanah di kampung Buah Pala. Dalam kenyataannya kepada akhbar Mingguan Malaysia, YB R.S.N Rayer sebagai berkata DAP memang ada menawarkan kesediaan untuk menyelamatkan kampung Buah Pala, namum pihak pertama yang pandai2 membuat & menabur janji adalah Anwar sendiri. Mengulas lanjut YB R.S.N Rayer sebagai berkata sebab itu beliau mahu bendahari AMK P. Pinang, C. Tharmaraj yang kebelakangan ini seolah – olah menghentam pakatan pembangkang, faham dengan sejelas – jelasnya salah seorang pemimpin penting & antara orang pertama pergi ke kampung Buah Pala, menabur janji untuk cuba selamatkan kampung tersebut adalah Anwar sendiri.
Apa yang boleh kita perincikan dan analyze daripada kenyataan media wakil DAP yang juga merupakan ADUN Seri Delima, YB R.S.N Rayer ini adalah pucuk kepimpinan kerajaan DAP P. Pinang nampaknya sudah mula benggang dan tak puas hati dengan sikap dan game plan yang di garap oleh Pak Sheikh Anwar yang secara selamba suka2 menabur janji tapi bila situasi dah jadi mission critical dia cepat2 angkat kaki dan diamkan diri. Isu kekalutan kampung Buah Pala, ini juga nampaknya telah membuka mata & minda pemikiran ahli2 DAP P. Pinang yang dengan jelas merasakan dalam situasi dan keadaan mereka yang tersepit dan terhimpit brother Anwar bin Ibrahim (BABI) serta badan perhubungan PKR P. Pinang tidak betul2 firm & solid berdiri di belakang kerajaan pimpinan DAP P. Pinang. Isu kekalutan kampung Buah Pala, ini juga nampaknya telah menyedarkan ahli2 DAP P. Pinang yang Pak Sheikh Anwar serta pengerusi badan perhubungan PKR P. Pinang tidak full swing enforced dalam menerapkan sifat & semangat setiakawan sesama team pakatan rakyat kerana jika jatidiri bebudak PKR ini telah ditanam dengan sifat & semangat setiakawan yang begitu kukuh dan mampan tidak mungkin pemimpin muda dalam PKR seperti bendahari AMK P. Pinang, C. Tharmaraj akan menghentam pakatan pembangkang serta mempersoal dan mencabar pucuk kepimpinan pakatan rakyat dengan sewenang – wenangnya.
Oleh kerana itu YB R.S.N Rayer sebagai wakil DAP yang juga merupakan ADUN Seri Delima, meminta pemimpin muda dalam PKR seperti bendahari C. Tharmaraj ini di keluarkan daripada PKR dan langkah serta tindakan ini dituntut bagi membuktikan rasa tanggungjawab badan perhubungan PKR P. Pinang terhadap mana2 ahli2 partinya yang boleh di labelkan sebagai budak bermasalah dalam team pakatan rakyat. Apa yang perlu kita perhatikan selepas ini beb, adalah what is the next political movement yang akan di ambil oleh badan perhubungan PKR P. Pinang sebagai respon terhadap desakan YB R.S.N Rayer itu? Apakah pula bentuk political strategy yang akan diguna pakai oleh Pak Sheikh Anwar dalam meneutral kan perkara ini?

Satu lagi persoalan cepu emas yang agak menarik untuk kita perhatikan adalah, apakah DAP P. Pinang akan tunduk dan rela di brainwash oleh Pak Sheikh Anwar dan sekali lagi beralah dengan badan perhubungan PKR P. Pinang? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment