Saturday, July 18, 2009

TAMPARAN HEBAT BUAT MB SELANGOR – YB MANIKAVASAGAM KATA BUKAN SETAKAT ROMBAK EXCO TAPI TUKAR MB SELANGOR PUN BOLEH!

Hentakan demi hentakan terus menimpa dekat si MB Selangor ni, yang terbaru ahli parlimen Kapar, YB Manikavasagam dengan selamba je membuat kenyataan yang di laporkan oleh akhbar Sinar Harian, dimana dalam kenyataannya kepada akhbar Sinar Harian, YB Manikavasagam sebagai berkata beliau memberi sokongan penuh kepada ADUN Bukit Antarabangsa, YB Azmin Ali yang mencadangkan barisan Exco kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor yang sedia ada patut dirombak malah kata YB Manikavasagam lagi tiada salahnya juga kalau MB Selangor pun turut di tukar sekali kalau langkah ini dapat memantapkan pentadbiran negeri Selangor.
Ganas juga beb si YB Manikavasagam ni kerana kenyataan yang beliau lontarkan ini bukan sahaja merupakan tamparan hebat buat si mangkuk hayun Khalid ni akan tetapi perkara ni boleh menjadi mimpi ngeri buat si mangkuk hayun Khalid ni & tak mustahil beb kalau tak berhati – hati mungkin boleh terkencing malam si mangkuk hayun Khalid ni kalau terlalu tersentak dengan mimpi ngeri tersebut. Apakah YB Manikavasagam ini adalah antara individu yang pro dengan team YB Azmin dan apakah ada backdoor setting & agenda tersirat di antara kedua – dua pemimpin ini? hanya mereka berdua yang ada jawapannya. Walau apa pun rumours nya bagi YB Manikavasagam, perkara ini patut di perkasakan & di lakukan kerana menurut beliau terdapat beberapa Exco yang tidak menunjukkan prestasi memuaskan dan bagi beliau hanya kalangan Exco yang menunjukkan prestasi dan betul2 komited dengan aspirasi pemimpin harus dekat & berjiwa rakyat sewajarnya diberikan peluang untuk meneruskan khidmat mereka sebagai anggota Exco.
YB Manikavasagam, tanpa ragu2 menyifatkan sebagai MB Selangor dan orang nombor satu dalam pucuk pentadbiran kerajaan negeri Selangor, Tan Sri Khalid seharusnya lebih mengetahui siapa yang layak dan berkapisiti untuk menggantikan Exco yang tidak menunjukkan prestasi memuaskan. Tanpa memberi banyak ruang buat si mangkuk hayun Khalid ni YB Manikavasagam, terus membalun kepimpinan MB Selangor ni dan beliau berkata Tan Sri Khalid perlu berani membawa perubahan dan membuat pertukaran barisan Exco memandangkan sesetenghah anggota Exco tidak berani bertindak dalam menjalankan tugas mereka. Dalam menjawab pertanyaan wartawan akbar Sinar Harian tentang kemungkinan MB Selangor juga perlu ditukar, YB Manikavasagam sebagai berkata tiada salahnya, tukar MB pun boleh. Secara details kata YB Manikavasagam, dari segi kebajikan MB Selangor telah melaksanakan tugas dengan baik namum dari segi isu yang lebih kompleks seperti pengendalian dan penyelesaian isu tanah tahap pencapaian MB Selangor ini katanya adalah ditahap yang tidak boleh dibanggakan. Menurut YB Manikavasagam lagi sebagai MB Selangor, Tan Sri Khalid jangan pegang terlalu banyak portfolio kalau beliau tak boleh & tak mampu nak selesaikannya.

Seperti yang kita katakan awal tadi whether YB Manikavasagam ini adalah antara individu yang pro dengan team YB Azmin dan apakah ada backdoor setting & agenda tersirat di antara kedua – dua pemimpin ini? hanya mereka berdua yang ada jawapannya. Tapi apa yang pasti bagi si Azmin ni beliau bukan keseorangan dalam melontarkan cadangan rombakkan anggota Exco yang sedia ada, suara2 sumbang yang menekan dan mendesak kepimpinan si mangkuk hayun Khalid ni di tukar sudah pun berkumandang dan rasa2 nya sedikit masa lagi akan kedengaran lebih banyak desakan2 sebegini. Apa yang pasti beb, kita tak sabar nak tengok macam mana brother Anwar bin Ibrahim (BABI) nak handle isu ni? Kita juga tak sabar nak tengok macam mana reaction pucuk kepimpinan tertinggi DAP dalam hal ni dan apakah strategi tindak balas yang akan di guna pakai oleh DAP dalam mengimbangi perkara ini? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment