Friday, July 3, 2009

SEBELUM BERDEBAT DENGAN UMNO APA KATA NIK AZIZ BERDEBAT DENGAN KARPAL SINGH DALAM ISU PEMBENTUKAN NEGARA ISLAM

Memang tidak hairan dan sesuatu yang telah di duga oleh sebilangan besar pemimpin2 parti keramat UMNO, pemimpin PAS & bebudak from camp erdogans group pasti akan mengherdik, membalun dan mencaci UMNO kerana tidak mengendahkan pelawaan Nik Aziz bagi berdebat tentang isu perpaduan dan pembentukan Negara Islam. Serangan2 peribadi politik terhadap UMNO seperti UMNO takut untuk bersemuka & berdebat dengan PAS, Datuk Seri Najib goyang lutut bila berhadapan dengan Nik Aziz malah kedengaran juga UMNO sudah kering dan kehilangan modal, fakta sahih untuk berhadapan dengan PAS.
Apa pun yang diaorang nak cakap dan carut tak tentu pasal itu semua hak diaorang most importantly UMNO just stay cool je, tak payah nak melatah, melenting tak tentu pasal & at the best possible level just tunjukkan sikap professional dan kematangan kita dalam berpolitik. Amat besarlah harapan kita agar sekalian umat sesama Islam & orang2 Melayu dalam negara kita nampak dengan jelas bila mana sahaja Nik Aziz warwarkan nak berdebat dengan UMNO pemimpin2 DAP dan pemimpin2 bukan Melayu dalam PKR begitu teruja dan mendesak agar UMNO menerima pelawaan daripada Nik Aziz itu walhal dulu bila mana di warwarkan yang UMNO akan bermuzakarah dengan PAS & cadangan pembentukan kerajaan perpaduan mereka2 inilah yang betul kecut perut dan terkencing – kencing tidal merelakan wacana ini dapat menjadi realiti. Kalau muzakarah maka dengan pantas pemimpin2 bukan Melayu ini tentang tapi kalau pasal nak tengok umat sesama Islam berentap / berdebat bukan main teruja lagi mereka bagi blessing & support. Takkan lah kita orang2 Melayu masih buta dan tak sedar akan game plan yang tersirat ini? Objektif & KPI utama mereka2 ni tak lain dan tak bukan seronok sangat nak tengok kita umat sesama Islam berpecah & bercanggah pendapat.
Jadi secara tak langsung terlintas di benak fikiran kita apa kata sebelum Nik Aziz test power dan berdebat dengan UMNO, orang tua ni test power dulu dan ajak si Karpal Singh berdebat dan berentap dalam isu pembentukan negara Islam? Memandangkan si Karpal Singh mempunyai hobi “suka mencari pasal dengan semua orang” dan beliau adalah antara pemimpin veteran dalam DAP yang begitu lantang dan keras membalun, mengherdik dan memperlekehkan pimpinan dan aspirasi parti PAS jadi adalah tidak salah dan ianya kena dengan paksinya kalau Nik Aziz berdebat dan berentap dengan Karpal Singh. Karpal Singh kerap kali dengan bangga & arrogant nya menyuruh PAS mencerminkan kedudukan diri mereka dalam pakatan rakyat dan beliau selalu mengingatkan PAS bahawa parti itu bukan lah parti dominan dalam pakatan pembangkang. Jadi memang kena sangatlah kalau Nik Aziz berdebat / berentap dengan si Karpal Singh ni indirectly Nik Aziz boleh defend dan memperbetulkan segala apa yang di perlekehkan oleh si Karpal Singh ni. Kita juga nak tengok what is the overall reaction from kesemua pemimpin dalam pakatan rakyat bila mana Nik Aziz akan berdebat / berentap dengan Karpal Singh? Kalau perkara ini dapat diangkat keatas kita juga nak tengok macam reaction & way forward solution ketua umum pakatan rakyat, brother Anwar bin Ibrahim (BABI) mengenai isu ini?

Kalau Nik Aziz boleh meyakinkan dan seterusnya boleh menjahit mulut Karpal Singh mengenai cadangan pembentukan negara islam seterusnya mendapat full support & blessing daripada karpal Singh dan seluruh pucuk kepimpinan DAP untuk membentuk pentadbiran kerajaan Islam maka sudah tentulah UMNO dengan tangan yang terbuka teruja untuk berdebat dengan PAS. Di kala itu nanti barulah kalau UMNO masih menolak dan still bermain tarik tali dengan PAS maka memang wajar kalau UMNO dibalun dan diherdik takut untuk bersemuka dengan PAS malah at that possible level barulah PAS cukup kuat untuk melabelkan yang UMNO gagal menjadi model perpaduan di kalangan umat sesama Islam. At this point of moment PAS jangan terlalu celupar dan mencarut tak tentu pasal adalah lebih baik mereka bersemuka dengan orang2 DAP terdahulu sebelum sesuka hati mencaci orang2 UMNO. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment