Thursday, July 2, 2009

HADI AWANG KATA UMNO GAGAL JADI MODEL PERPADUAN – INI DAH KES PARAH NI BILA HADI AWANG PUN DAH MULA MENCARUT TAK TENTU PASAL!

Rasanya beb bermacam penyakit parah dan kronik telah melanda para pemimpin pakatan rakyat dan bila semua mangkuk hayun pemimpin2 pakatan rakyat ni dah start kena ‘sawan otak di luar tindakan kawalan’ maka tindakan dan beberapa kenyataan mereka kadang kala akan meletakkan dan memposisikan mereka dalam keadaan yang boleh memperbodohkan diri mereka sendiri.
Kita lihat sahaja lah beb bila dah start kena ‘sawan otak di luar tindakan kawalan’ NIk Aziz ulama yang tersohor dan pernah di kagumi oleh ramai pihak telah dengan taksub dan arrogant nya mengeluarkan kenyataan yang menyamakan UMNO itu sebagai parti ajaran sesat dan pengganas komunis. Orang tua mangkuk hayun ni keluarkan fatwa pada hardcore supporter dia ‘jangan menyokong UMNO kalau benar2 kita takutkan Allah SWT’. Lepas panas isu ini dipolitikan sehingga ada laporan polis di buat si orang tua mangkuk hayun ni divert pulak game plan dia dan ajak Datuk Seri Najib berdebat atas alasan untuk kebaikan umat sesama Islam. Dah lah wacana ni di buat secara tiba2 je malah secara last minute pulak tu selepas laporan Polis di buat terhadap beliau. Yang lagi kartun tu bila dah hangat kena balun pasal perkara ni Nik Aziz menafikan perkara ini dan beliau berkata apa yang dinyatakan beliau adalah lebih kepada kiasan sahaja. Itulah penangannya beb kalau bertindak dan bercakap terlalu celupar dan tidak guna akal fikiran yang waras, at the end of the day dia akan memperbodohkan dirinya sendiri.
Kita juga boleh lihat beb bila dah start kena ‘sawan otak di luar tindakan kawalan’ brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) dengan taksub dan arrogant nya telah mengeluarkan kenyataan yang perpecahan di kalangan umat sesama Islam & orang2 Melayu tiada kaitan dengan beliau dan penubuhan parti PKR. Macam mana Pak Sheikh Anwar nak divert kan issue ni seluruh Malaysia pun tahu orang2 Melayu dalam parti keramat UMNO berpecah & berpuak – puak bila ramai yang termakan fitnah dan mempercayai dakyah beliau sehingga menjadi begitu taksub dan sanggup berpecah – belah. . Macam mana Pak Sheikh Anwar nak divert & denied yang PKR tiada punca berlakunya ketidakstabilan & perpecahan di kalangan umat sesama Islam & orang2 Melayu kerana seluruh Malaysia pun tahu bila mana projek reformasi beliau gagal, PKR next main agenda adalah bermain dengan api sentiment perkauman kaum dan memberi platform kepada kaum bukan Melayu mengugut kuasa politik. Itulah penangannya beb kalau bertindak dan bercakap terlalu celupar dan tidak guna akal fikiran yang waras, at the end of the day dia akan memperbodohkan dirinya sendiri
Sekarang ni kita lihat pula beb bila Hadi Awang dah start kena ‘sawan otak di luar tindakan kawalan’ dalam laporan akhbar Utusan Malaysia, dengan taksub dan arrogant nya si mangkuk hayun Hadi Awang ni telah mengeluarkan kenyataan yang mengatakan UMNO gagal jadi model perpaduan. Menurut laporan Utusan Malaysia, Hadi Awang sebagai berkata UMNO patut di persalahkan kerana gagal menjadi model perpaduan di kalangan orang Melayu dan rakyat di Negara ini. “Perpaduan umat Islam adalah berdasarkan hubungan akidah, tetapi UMNO gagal bahagian itu” menurut Hadi Awang lagi. Memang huru hara dan jadi masalah negara bila si mangkuk hayun macam Hadi Awang ni bercakap tidak menggunakan otak sebaliknya kepala lutut kerana kita semua tahu UMNO tidak pernah secara rasmi menolak dan menidakkan pembentukkan Negara Islam cuma sehingga sekarang UMNO masih lagi menunggu kertas kerja secara comprehensive daripada PAS mengenai perkara itu. Macam mana Hadi Awang sesuka hati datuk nenek moyang dia je balun UMNO gagal jadi model perpaduan kalau pada tanggapan PAS UMNO itu lebih kafir & baruah daripada DAP. Beliau kata “perpaduan umat Islam adalah berdasarkan hubungan akidah, tetapi UMNO gagal bahagian itu” cuba kita suruh dia cerita sikit tentang masjid di salahgunakan sebagai medan platform politik dan kemudiannya kalau dia nak cakap pasal hubungan akidah kenapa ada spekulasi liar yang timbul solat yang di imamkan oleh orang UMNO tidak mendapat keberkatan kemudian terdapat pula spekulasi liar seperti tidak afdal turut serta dalam majlis kenduri rumah orang2 UMNO.

Itulah penangannya beb kalau bertindak dan bercakap terlalu celupar dan tidak guna akal fikiran yang waras, at the end of the day dia akan memperbodohkan dirinya sendiri. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment