Sunday, July 19, 2009

KEPUTUSAN PRK MANEK URAI JADIKAN LIM GUANG ENG SEDAR & RASIONAL SOKONGAN KEPADA PAKATAN RAKYAT MEROSOT

Sokongan rakyat kepada pakatan rakyat didapati semakin merudum dan merosot akibat masalah dalaman yang berlaku dalam PAS & PKR sejak kebelakangan ini.
Laporan akhbar Sinar Harian sebagai memetik kenyataan setiausaha agung DAP, Lim Guang Eng yang berkata perkara ini dapat dlihat dengan jelas berdasarkan kepada keputusan pilihan raya kecil Manek Urai, apabila PAS hanya Berjaya mengekalkan kerusi itu dengan majoriti yang amat tipis dan begitu kecil. Guang juga dengan secara lantang berkata, isu kerajaan perpaduan antara PAS & UMNO menjadikan rakyat keliru dan ini sebenarnya member kelebihan kepada UMNO dan BN. Tidak ketinggalan Guang juga turut membidas dan membalun tindakan Azmin Ali yang terus mendesak dan menghentak kepimpinan MB Selangor, sedikit sebanyak memberi gambaran tidak sihat mengenai kepimpinan kerajaan pakatan rakyat.
Sekurang – kurangnya beb, si Lim Guang Eng ni sedar lah jugak dan masih boleh berfikir secara rasional dan beliau mengerti dan dapat menyelami mengapa sokongan rakyat jelata kepada pakatan rakyat jatuh merudum dan begitu drastik merosot sekali. Tidak seperti segelintir pemimpin2 parti PAS yang masih besar kepala dan begitu arrogant lantas mengatakan permainan sogokan wang daripada pihak BN adalah punca utama terjadinya kemerosotan sokongan terhadap parti pakatan rakyat dengan begitu drastic sekali. Memang susah dan tak boleh nak cakap apa lagi beb, kalau ustaz2 dalam PAS ni dah mula mencarut tak tentu pasal kerana bila ianya berlaku memang tak mungkin mereka akan menyalahkan diri sendiri atau pun kepincangan jentera pilihan raya mereka akan tetapi sebaliknya standard script yang mereka dah sediakan adalah seperti apa yang mereka canang dan warwarkan UMNO dan BN kuat bermain dan mengamalkan sogokan wang. Sifat besar kepala, arrogant dan mulut celupar para pemimpin PAS ini memang sudah kita jangkakan kerana kalau ditakdirkan calon BN, Tuan Aziz Tuan Man dapat merampas semula kerusi DUN ManeK Urai maka sudah tentulah standard script yang mereka dah sediakan adalah pihak SPR tidak telus dan menjadi agen kepada UMNO dan BN.
Sepatutnya beb, kesemua para pemimpin parti PAS kena sedar diri dan cuci muka tu sikit, jangan asyik nak menyalahkan dan meletakkan setiap kesilapan mereka keatas bahu orang lain sahaja kerana setuju atau pun tidak mereka sepatutnya kena muhasabah diri dan terima dengan hati yang terbuka sokongan rakyat jelata jatuh merudum dan begitu drastik merosot sekali terhadap kepimpinan mereka kerana pergeseran pendapat yang tejadi di antara kumpulan ulama konservatif dengan kumpulan ulama yang pro Pak Sheikh Anwar atau digelar sebagai kumpulan Erdogan. Setuju atau pun tidak mereka sepatutnya kena muhasabah diri dan terima dengan hati yang terbuka sokongan rakyat jelata jatuh merudum dan begitu drastik merosot sekali menolak terhadap kepimpinan mereka kerana pertikaian lidah yang berlaku di antara kerajaan PAS Kedah dan pergerakan DAP Kedah / Perlis yang mana ramai pihak yang agak kecewa bila melihat PAS agak berlembut & beralah dengan DAP. Setuju atau pun tidak mereka sepatutnya kena muhasabah diri dan terima dengan hati yang terbuka sokongan rakyat jelata jatuh merudum dan begitu drastik merosot sekali menolak terhadap kepimpinan mereka kerana merasakan tindakan Nik Aziz membalun dan mengherdik Nasharudin Mat Isa sehingga memperlekehkan ustaz Nasharuddin agar menyertai UMNO sebagai tindakan biadap yang keterlaluan. Setuju atau pun tidak PAS sepatutnya kena muhasabah diri dan terima dengan hati yang terbuka sokongan golongan muda sudah semakin jauh terpinggir daripada mereka kerana serangan mata pena yang di buat oleh pemimpin muda seperti Nik Abduh tidak dapat diterima dalam pucuk kepimpinan PAS lantas golongan muda merasakan tiada sifat keterbukaan dalam pucuk kepimpinan PAS.

Setuju atau pun tidak Nik Aziz sendiri kena ingat tindakan beliau menyerang UMNO secara over extraordinary aggressive juga banyak menjadi faktor mengapa sokongan rakyat jelata jatuh merudum dan begitu drastik merosot sekali menolak terhadap kepimpinan parti PAS. Jadi nasihat dan pesanan keramat saya kepada Nik Aziz dan Husam Musa, antara 2 tokoh pemimpin PAS yang begitu taksub & arrogant mengatakan permainan sogokan wang daripada pihak UMNO & BN adalah punca utama terjadinya kemerosotan sokongan terhadap parti pakatan rakyat dengan begitu drastic sekali, bilalah kalian ni nak belajar sedar diri dan cuci muka tu sikit dan jangan asyik nak mencarut tak tentu pasal menyalahkan pihak lain sahaja tetapi sebaliknya belajarlah berfikiran secara rational & at your best possible level please practice to be a gentlemen party leadership. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment