Friday, July 3, 2009

APA BETUL KE BILA ISI BORANG KEAHLIAN DAP AKAN DAPAT HADIAH SAGU HATI? INIKAH YANG GUANG ENG KATA CEKAP, AKAUNTIBILITI & TELUS?

Nampaknya semakin banyak isu yang mungkin sebelum ini hanyalah percaturan di belakang tabir namum kini setelah DAP berjaya memegang tampuk kuasa kepimpinan kerajaan negeri Pulau Pinang dan apabila setiap gerak geri & political movement aspiration mereka di intai dan di perhatikan secara dekat DAP sudah di lihat kantoi dalam beberapa perkara khususnya yang berkaitan dengan pentadbiran dalaman parti & political approach mereka.
Setelah DAP Pulau Pinang hangat dengan isu pergesaran & pertikaian lidah antara ADUN Jawi & ketua bahagian DAP NIbong Tebal sehingga timbul cerita yang ADUN Jawi telah mengemukakan surat perletakan jawatan beliau kepada KM Lim Guang Eng, kini satu lagi spekulasi & dakwaan timbul dan mula di selongkar yang mengaitkan perbuatan yang meminta beberapa warga emas di negeri itu di minta mengisi borang pemberian hadiah sagu hati tetapi di syaratkan supaya menjadi ahli parti DAP terlebih dahulu. Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia Datuk Azhar Ibrahim dengan lantang & keras mahu kerajaan negeri pimpinan DAP menjelaskan isu yang boleh di anggap serius ini kerana ianya boleh di kaitkan dengan salah laku kuasa politik dan tidak mustahil mungkin merangkumi unsur2 permainan rasuah politik wang.
Datuk Azhar Ibrahim yang juga ADUN Penanga, mendakwa beberapa warga emas yang di kaitkan dengan isu di minta mengisi borang pemberian hadiah sagu hati tetapi terlebih dahulu di syaratkan supaya menjadi ahli parti DAP termasuk dari kawasannya. Beliau berkata ramai warga emas yang datang dan meminta pandangan & khidmat nasihat daripada beliau kerana berada dalam keadaan keliru bila mana mereka telah diminta mengisi satu lagi borang lain yang dipercayai borang keahlian untuk menjadi ahli parti DAP bagi melengkapkan ruang nombor ‘ahli’ dalam borang pemberian hadiah sagu hati yang ditawarkan kepada setiap warga emas terbabit pada asalnya. Datuk Azhar Ibrahim turut membidas dan membalun pucuk pimpinan DAP negeri Pulau Pinang yang menurut beliau kalau benar parti DAP ini ikhlas berjuang untuk rakyat dan aspirasi mereka adalah untuk membela dan memperkasakan nasib rakyat Pulau Pinang khususnya warga2 emas di negeri ini ‘nak beri hadiah sagu hati berilah hadiah sagu hati secara ikhls tanpa ada melibatkan kepentingan politik, kenapa hendak suruh mereka masuk parti DAP’ kata beliau?

Inilah satu penyakit yang ada dalam diri setiap ahli2 anggota pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat ni beb, depa cakap tak serupa bikin langsung dan bertindak ikut suka hati datuk nenek moyang depa je. Dulu sebelum dapat memegang tampuk kuasa kepimpinan baik DAP, PAS mahupun PKR bukan main lantang dan celupar lagi mulut diaorang semua balun, herdik dan caci pemimpin2 BN terutama wakil2 daripada parti keramat UMNO tapi apa dah jadi sekarang? lepas mereka dah dapat kuasa hampir kesemua tindakan & pergerakan mereka jauh lagi hampeh kalau nak di bandingkan dengan agenda & aspirasi BN dulu. Sampai sekarang saya masih ingat lagi sewaktu mula2 diberi mandat memegang tampuk kuasa kepimpinan kerajaan negeri Pulau Pinang Lim Guang Eng, dengan begitu bangga dan arrogant nya mewarwarkan 3 aspek kepimpinan kerajaan DAP Pulau Pinang itu “Cekap, Akauntibiliti & Telus” atau beliau labelkan sebagai (CAT). Habis satu Malaysia di canangkan beliau mengenai 3 aspek terbabit seolah – olah kerajaan kepimpinan BN tak faham akan konsep 3 aspek terbabit. Sekarang ni apa dah jadi, where is the bloody fucking aspect & why it seems these (CAT) aspect is not really put into practice by the DAP Penang state government? Firstly timbul isu pasal wakil PKR Johari kassim, bertikam lidah dengan Jeff Ooi kerana perlantikan YDP yang di katakan tidak memperlihatkan aspek“Cekap, Akauntibiliti & Telus”. Secondly timbul isu pergesaran antara ketua bahagian DAP Nibong Tebal & ADUN DAP Jawi yang di kaitkan dengan salah laku & penyelewangan wang sumbangan yang melibatkan aktiviti kebajkan yang mana dalam hal ini ianya langsung tidak memperlihatkan aspek“Cekap, Akauntibiliti & Telus”. Thirdly ialah spekulasi & dakwaan yang berkaitan dengan perbuatan yang meminta beberapa warga emas di negeri itu mengisi borang pemberian hadiah sagu hati tetapi di syaratkan supaya menjadi ahli parti DAP terlebih dahulu yang kita bincangkan awal tadi yang begitu mengecewakan dan betul2 hampeh yang with no doubt at all tidak memperlihatkan aspek “Cekap, Akauntibiliti & Telus” akan tetapi lebih memperlihatkan kehebatan wacana ‘cakap tak serup bikin’ dan kemahiran bermain dengan ayat2 auta pembohongan oleh team pakatan rakyat munafik pukimak haram bejadah ni. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment: