Thursday, July 2, 2009

ISU ORANG ISLAM DENGAN JUDI NOMBOR EKOR, KEWUJUDAN PUSAT DVD LUCAH & PREMIS KARAOKE HARAM DI SELANGOR – EXCO PAS TAK MAIN PERANAN & TUNGGUL KE?

Pucuk tertinggi kepimpinan PAS pernah mewarwarkan dengan arrogant nya jika sekiranya PAS diberi mandat untuk mentadbir, memerintah dan di lantik menjadi exco kerajaan negeri mana2 negeri yang berjaya ditawan oleh pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat, perkara atau usul pertama yang akan mereka lakukan adalah jika hari ini mendapat kuasa kepimpinan maka dengan pantas pada keesokan harinya semua pusat2 judi, maksiat, rumah urut dan premis karaoke akan disita dan ditutup in another word action will be taken without prejudice at all.
Sebab itulah beb kita di nasihatkan agar jangan terlalu celupar bila bercakap, jangan terlalu over confident bila bercakap, jangan terlalu taksub & over arrogant bila bertindak dan yang paling penting jangan sesekali terlebih – lebih guna ayat2 auta pembohongan. Sekarang apa dah jadi dengan peranan & bidang kuasa ahli2 exco parti PAS yang di lantik dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor? Masa si Nizar derhaka durjana jadi MB Perak kita tak payah nak cerita la beb kalau Selangor yang ada lebih ramai wakil PAS dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat pun boleh jadi songsang macam ni, dekat Perak dulu yang dikuasai oleh majoriti ahli2 DAP dah tentu & confirm lagi western dan kafir compared dengan kerajaan negeri Selangor. Walaupun PAS dah lama berkecimpung dan bergelumang dalam persada dunia politik tanahair namum generally tahap kematangan wakil2 PAS bermain dan menyerap tekanan percaturan mainstream politic masih lagi di peringkat atau tahap yang boleh kita labelkan sebagai bebudak bawah umur / under age.
Tak kisah lah whether kauorang ni title Tok Guru ke, ulama tersohor ke, ustaz ke or whatever the bloody fucking title you are, satu benda yang kauorang kena belajar & faham sedalam – dalamnya adalah sebelum kita mendapat kuasa kepimpinan kita boleh cakap atau warwar apa sahaja yang kita carutkan namum bila kita dah di beri mandat memegang tampuk kuasa kepimpinan ianya dah jadi cerita lain beb, baru wakil2 PAS sedar ianya amat berlainan dengan cara & landscape pemerintahan Kelantan, Malaysia adalah sebuah negara yang merangkumi masyarakat majmuk berbilang bangsa, agama & budaya, adakah PAS cukup kuat & betul2 dominan untuk enforce ideology & fahaman mereka? Sebab itu kalau kita kaji & teliti pemimpin DAP seperti Karpal Singh dengan selamba je selalu balun wakil2 PAS malah Karpal secara terbuka menyifatkan PAS kena sedar diri yang mereka ni bukan parti dominan dalam pakatan rakyat. Memang sesuai sangat lah PAS ni jadi kuda terajangan & tunggangan DAP & PKR dalam pakatan rakyat.
Sebab itu pucuk tertinggi kepimpinan PAS kena muhasabah & tarbiah sesama mereka sendiri jangan nak asyik dok balun UMNO sahaja, apakah PAS setelah dengan rela menjadi kuda terajangan & tunggangan DAP & PKR dalam pakatan rakyat jauh lebih mulia daripada pemimpin2 UMNO? Hari ni dapat kuasa maka esok dengan pantas nak sita & tutup semua pusat2 judi, maksiat, rumah urut dan premis karaoke, pergi jahaman lah dengan statement auta macam ni, kedai nombor ekor di Subang Jaya diberitakan dikunjungi oleh ramai orang2 Melayu yang beragama Islam, premis pusat pengeluaran VCD & DVD lucah di Subang Jaya menjalankan aktivitinya dengan selambe je, pengusaha premis karaoke haram di kajang juga menjalankan aktiviti mereka dengan selambe je, kesemua elemen2 ini at the end of the day boleh menyumbang kepada aktiviti kemaksiatan, kemungkaran dan yang lebih parah lagi keruntuhan akhlak di kalangan anak2 muda Melayu yang beragama Islam khususnya di negeri Selangor ini.

Macam mana perkara ini boleh terjadi? Apakah peranan & bidang kuasa ahli2 exco parti PAS yang di lantik dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor? Adakah ahli2 exco parti PAS yang di lantik dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor sedar akan kewujudan perkara ini tetapi hanya membisukan mulut & membutakan mata begitu sahaja? Dengan terjadinya perkara sebegini bagaimana PAS akan mencari way forward bagi memartabatkan nilai2 Islamic value atau wacana keislaman sejagat? As the conclusion sebab itu ulama2 PAS jangan terlalu rakus membalun orang lain akan tetapi bila kena dekat batang hidung sendiri buat2 tak tahu & tak nak campur pulak. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

2 comments:

  1. sdr,
    satu post yg berani and hopefully dapat membuka sikit otak sempit manusia dalam parti yang kononnya Islam sesangat. dia orang patut bersyukur dapat mentadbir satu negeri yang tersedia makmurnya seperti Selangor yang dibangunkan oleh kerajaan terdahulu. tetapi nampaknya pembangunannya terbantut takat itu aje. Di masjid khutbah jumaat bukan berkhutbah tetapi mengkeji orang, agaknya itu ajelah puak-puak ni tau. naik muak,mual dan termuntah tolonglah, bila dah dibagi peluang itu mulalah bekerja ni asyik dok jadi macam makcik Kiah dok mengisah gelang rantai emas orang.

    ReplyDelete
  2. Salaam. Semoga anda terus dirahmati, diampuni dan dipelihara ALLAH dalam ketaatan kepada-Nya sepanjang hayat. Semoga sejahtera dunia dan akhirat. Dunia hanya persinggahan, persiapkan diri untuk akhirat yang kekal tiada penghujung. (^_^)

    ReplyDelete