Saturday, July 4, 2009

KONSEP ‘CEKAP, AKAUNTIBILITI & TELUS’ PAKATAN RAKYAT NEGERI SELANGOR – DAH SETAHUN MEMERINTAH KENAPA MASIH TERDAPAT 3 RIBU KILANG HARAM DI SELANGOR?

Baru2 ni bila dah kena balun secara terbuka baru si mangkuk hayun MB Selangor, terkencing – kencing nak umumkan proses perolehan / pemberian waste management contract di negeri Selangor akan di lakukan secara tender terbuka dan untuk lebih menguatkan lagi konsep & aspirasi ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus’ dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat di negeri Selangor, yang di lihat sudah semakin pincang & tempang konsep dan intipati nya, beliau dalam keadaan yang agak panik telah membuatkan ketetapan untuk mendapatkan kerjasama daripada pgawai2 SPRM bagi menjadi salah seorang anggota panel jawatankuasa tender terbuka tersebut.
Isu yang terbaru yang boleh kita kaitkan atau inter related kan dengan konsep & aspirasi ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus’ dalam pentadbiran kerajaan pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat di negeri Selangor, ialah masih terdapat lebih kurang 3 ribu kilang2 yang dididirkan secara haram di seluruh negeri Selangor yang mana sudah tentulah dengan terdapatnya kilang2 yang dididirkan secara haram ini dan tanpa mendapat kelulusan daripada pihak2 berkuasa yang sepatutnya boleh mendatangkan bahaya kepada penduduk setempat daripada aspek keselamatan atau kemalangan, kesihatan atau pencemaran udara dan pelbagai masalah2 lain lagi. Menurut laporan akhbar Sinar Harian, maklumat dan perkara ini telah diakui dan disahkan oleh exco yang bertanggungjawab iatu YB Ean Yong Hian Wah. YB Ean Yong Hian Wah turut berkata daripada lebih kurang 3 ribu kilang2 yang dididirkan secara haram di seluruh negeri Selangor, hampir 200 daripada kilang2 tersebut telah dikenal pasti didirikan secara haram dan tanpa mendapat kelulusan daripada pihak2 berkuasa yang sepatutnya dan kesemua kilang2 ini beroperasi di sekitar kawasan Telok Gong manakala kawasan selebihnya adalah meliputi kawasan di sekitarTaman Balakong Jaya, Kampung Baru Subang, Sungai Buloh, Klang dan Subang Jaya. Walaupun dalam usaha nak cover line dan bermain dengan political diversion approach YB Ean Yong Hian Wah, di lihat tangkas mengeluarkan kenyataan yang isu2 ini adalah masalah berbangkit & cuba menuding jari ke arah pucuk pimpinan kerajaan pemerintahan BN yang terdahulu namum rakyat especially di negeri Selangor sudah muak dengan alasan demi alasan yang di berikan dalam usaha nak tutup kelemahan dan kepincangan kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor.
Kalau benar pun isu ini adalah masalah berbangkit yang gagal di tangani semasa era pemerintahan kerajaan BN yang terdahulu persoalan cepu emasnya mengapa realiti nya sekarang zaman pemerintahan kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor isu ini masih lagi timbul dan gagal di selesaikan dengan comprehensive nya? Apa gunanya jika pemerintahan kerajaan pakatan rakyat di negeri Selangor dengan bangga & arrogant nya mencanang satu Malaysia tentang konsep & aspirasi ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus’ dalam pentadbiran mereka tapi realiti yang kelihatan menunjukkan seakan – akan tiada positive milestone achievement dalam apa yang di warwarkan itu? The best possible level approach nak tangani isu kilang2 haram di Selangor ni simple je beb, dalam masa dah lebih setahun memerintah kita semua sedia maklum yang semua pihak berkuata tempatan (PBT) dan agensi2 kerajaan negeri akan bersama – sama dengan kerajaan negeri dalam melakukan proses penambahbaikan termasuk dalam kontek isu2 di atas jadi bagaimana pula still timbul masalah ini adalah masalah berbangkit?

Kalau kita widen out kan minda & pemikiran kita, mungkin juga tak salah kalau kita tanya pada diri kita adakah isu kilang2 haram di Selangor ni still timbul sebab pihak kerajaan negeri tak enforce perkara ni secara serious dekat pihak berkuata tempatan (PBT) dan agensi2 kerajaan negeri yang terbabit? Apakah pihak kerajaan pakatan rakyat tak enforce perkara ni sebab nak jaga kepentingan individu2 tertentu yang kemungkinan pula ada kepentingan dalam parti masing2 ? Tidak mustahil perkara ini boleh berlaku beb kerana dalam tempoh setahun pemerintahan kerajaan pakatan rakyat munafik pukimal sial keparat ini kerana kalau mereka betul2 prihatin dengan aspirasi dan agenda rakyat negeri Selangor dan kalau mereka betul2 turun padang sehingga full swing enforce perkara ni tak sampai dalam masa setahun pun isu kilang2 haram di Selangor ni boleh di bereskan pendek kata isu ni celah jari mereka beb / a piece of cake je kalau mereka betul2 nak settle kan isu ni. Jadi mengapa isu ini still timbul sehingga menjadi masalah berbangkit dan adakah elemen2 agenda yang tersirat mempengaruhi isu ini hanya bebudak team pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat ni sahaja yang boleh menjawabnya? Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

3 comments:

  1. Bro,selain kerajaan BN mana ade kerajaan dari parti lain boleh buat koje2 mcm tu.Tanpa UMNO cacat lagi pembangunan negara.semua kat selangor tu dok ikut telunjuk non malay.masalah beso tu.bodoh punya melayu2 yg undi PKR hari tu.

    ReplyDelete
  2. Kalau Melayu lemah dan bergantung kepada DAP untuk memerintah Negeri Selangor maka jadilah boneka. Melayu akan hancur, di hina dan Islam akan di pijak. Apa guna hidup kalau TS Khalid cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete
  3. Tak dapat la aku bayangkan kalau Parti-parti pembangkang ni memerintah negara..mungkin akan ku risau sepanjang pemerintahannya..kalau memerintah negeri mungkin boleh dipertimbangkan lagi tapi kalau rakyat dah pilih pembangkang tak tahu lah aku nak cakap camna lagi..huhu sekadar pandangan..

    ReplyDelete