Friday, July 17, 2009

TINDAKAN MEROBOHKAN GERAI OLEH JKKK JIKA ENGGAN IKUTI PROGRAM PAKATAN RAKYAT ADALAH TINDAKAN HARAM BEJADAH YANG AMAT KITA KESALI

Kalau sebelum ini begitu banyak desas – desus yang kita dengar tentang penyalahgunaan masjis sebagai platform atau medan pentas politik yang didakwa digunakan oleh pihak pakatan rakyat negeri Selangor bagi melancarkan serangan peribadi politik terhadap pemimpin2 UMNO kini timbul pula satu lagi dakwaan yang terbaru yang melibatkan penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa oleh jawatankuasa kemajuan & keselamatan kampung (JKKK) atas capacity dan arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor.
Dalam kenyataan kepada akhbar Sinar Harian, ketua cawangan UMNO Parit Tujuh, Zainurin Jubri, berkata amaran untuk merobohkan gerai oleh(JKKK) jika enggan mengikuti program pakatan rakyat amat di kesali oleh UMNO cawangan Parit Tujuh. Sejauh mana kebenaran dakwaan ini tiada siapa yang dapat menjawabnya hanya Allah SWT yang tahu kebenaran dan jawapannya. Namum bukan itu yang hendak kita perdebatkan tetapi rasa2 nya kita semua masih ingat dulu pakatan pembangkang pernah mengherdik dan mencaci yang institusi PDRM di negara ini adalah di ibaratkan seperti anjing yang mengikut telunjuk tuannya iatu kerajaan BN manakala team pakatan pembangkang juga pernah mencaci dan melabelkan yang institusi Kehakiman di negara ini adalah di ibaratkan seperti patung boneka permainan kepada kerajaan BN kerana di sifatkan selalu memberikan keputusan yang buyers dan berat sebelah terhadap kerajaan BN. Sekarang kita nak tanya team pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat ni, kalau benar dan berasas dakwaan UMNO cawangan Parit Tujuh yang mendakwa amaran untuk merobohkan gerai oleh(JKKK) jika enggan mengikuti program pakatan rakyat, apakah ini suatu tindakan yang berhemah tinggi dan apakah intipati konsep aspirasi ‘Cekap, Akauntibiliti & Telus’ menuntut di perlakukan tindakan sebegini?
This is the mission critical problem beb, kalau benda , perkara dan isu yang melibatkan UMNO & BN semuanya mereka herdik, balun dan caci tapi bila kuasa tampuk pemerintahan dah ada dalam tangan mereka worst & drastic action plan yang mereka formulasikan bagi menyekat dan menghalang kepimpinan BN untuk turun padang & lebih dekat dengan rakyat. Memang susah beb, kalau team pakatan rakyat ni kebanyakannya berpenyakit ‘sawan hilang ingatan’ di mana bila melibatkan pihak UMNO & BN mereka balun kaw2 punya tapi bila pihak mereka yang buat mereka diam kan sahaja seolah – olah tiada apa yang berlaku. Menurut ketua cawangan UMNO Parit Tujuh, Zainurin Jubri, pihaknya telah dimaklumkan oleh beberapa peniaga terbabit yang melaporkan telah menerima amaran bahawa gerai perniagaan akan dirobohkan jika sekiranya tidak bersetuju dengan program yang dianjurkan oleh pakatan rakyat walaupun dalam sesetengah kes ada diantara para peniaga yang telah berniaga sejak 5 tahun yang lalu.

Jika dakwaan ini benar dan sahih maka kita nak para pemimpin kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor jawab apakah tindakan sebegini yang dinamakan aspirasi pemimpin pakatan rakyat negeri Selangor dekat & sentiasa berjiwa rakyat? Beginikah intipati dan wacana kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor memperkasakan & memartabatkan agenda suara aspirasi rakyat? Kalau pengaruh pakatan rakyat ini begitu strong dan gah mengapa dalam usaha untuk mengekalkan momentum pengaruh kuasa politik kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor perlu enforced taktk kotor sebegini? Buat sekalian para pengundi yang pernah melakukan undi protes & memilih kepimpinan pakatan rakyat, honestly apakah percaturan & aspirasi politik pakatan rakyat ini fulfill agenda yang kalian semua harapkan? Honestly apakah pilihan undi protes yang kalian buat itu benar2 berbaloi? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment:

  1. Apa nak kata bro, latest news, dia punya 'BRAIN CHILD' Technical Director Muzaffar B. Abu Bakar pun dah angkat kaki blah dari Prosontech. Arkitek, konsultant semua melopong tak dibayar. Siap ada yg nak saman lagi tu. Aku tau ni dari cerita dalam pasal pengarah syarikat ada 8 orang semuanya broker, manalah tuan technical director tak blah??!!! Semua sibuk nak kira untung.... Alamat HyWIN jadi HAIWAN aje la......

    ReplyDelete