Wednesday, July 1, 2009

MCA , DAP MAHUPUN GERAKAN BOLEH SEPAKAT DALAM ISU HAK KAUM MINORITI – KENAPA UMAT SESAMA ISLAM TERLALU TAKSUB DENGAN IDEOLOGI POLITIK MASING2 ?

Sekarang ni kita jangan cerita pasal cadangan pembentukan kerajaan perpaduan lagi pendek kata kita tutup buku / close the chapter at this point of moment. Apa yang kita minta UMNO jangan terikut – ikut untuk terlalu mempolitikan isu ini biarlah PAS & pimpinan ulama2 nya terus hanyut dalam pakatan rakyat munafik pukimak sial bejadah malah biarlah bebudak PAS & pimpinan ulama2 nya terus menjadi kuda terajangan & tunggangan PKR dan DAP. Apa yang penting buat kesemua ahli2 akar umbi & pucuk kepimpinan tertinggi parti Keramat UMNO adalah untuk terus move forward bak kata pepatah orang putih, “life must goes on” beb.
Saya dengan rasa rendah diri yang teramat sangat ingin meminta agar kesemua ahli2 akar umbi & pucuk kepimpinan tertinggi parti Keramat UMNO tidak terlalu mempolitikan isu ini dan akhirnya terperangkap dengan political diversion mindset games yang cuba di catur oleh team pakatan rakyat munafik pukimak gampang keparat ni. Amat besar lah harapan kita agar kesemua ahli2 akar umbi & pucuk kepimpinan tertinggi parti Keramat UMNO dapat terus move forward dalam memastikan aspirasi & agenda memartabatkan maruah agama Islam dan memperkasakan hak & keistemewaan orang2 Melayu terus di pertingkatkan walaupun dengan ketiadaan saudara2 umat sesama islam daripada parti PAS dan untuk diaorang ni mesej yang saya tujukan simple je beb, pergi jahaman dekat kau orang semua & moga2 semua ulama2 ni akan terus hayal tengok vcd /dvd lucah dengan bebudak PKR & DAP dalam pakatan rakyat.
Namum bagi saya apa yang penting untuk kita teliti & perincikan bersama – sama ialah walaupun berlainan ideologi politik dan masing2 ada agenda politik tersirat namum at their best possible level MCA, DAP mahupun Gerakan di lihat sanggup menolak tepi apa jua perbezaan antara mereka dan mereka with no doubt at all boleh duduk semeja & mencapai kata sepakat / collective decision dalam isu yang berkaitan dengan hak2 kaum minoriti asalkan at the end of the day, the benefit / interest dapat di nikmati oleh kaum mereka sendiri. Sesungguhnya jauh di sudut hati orang2 UMNO, kita telah dapat melihat berlaku & bergeraknya aspirasi dan agenda ini sebab itu UMNO melihat betapa pentingnya satu platform atau pemangkin ke arah penyatuan & permuafakatan saf2 silaturahim umat sesama Islam perlu di garap namum apa yang boleh kita buat beb jika sekiranya PAS & pimpinan ulama2 nya masih buta & tidak nampak kepentingan aspirasi & agenda ini. Tidak dinafikan ramai di kalangan orang2 melayu tak dapat nak sorokkan rasa terkilan mereka kerana PAS & pimpinan ulama2 nya masih taksub, hanyut dan hayal bagai sekumpulan orang2 yang baru lepas hisab ganja dan lebih rela menjadi kuda terajangan & tunggangan PKR dan DAP daripada mencari ikhtiar untuk merapatkan saf2 silaturahim umat sesama Islam.
Walaupun kau orang ni Tok Guru ke, Tuan Guru ke, Pak Lebai ke atau Ustaz ke kau orang kena buka mata & minda permikiran seluas – luas yang boleh dan cuba kaji & teliti walau macam mana bertikam lidah & mengherdik antara satu sama lain tapi kalau dalam isu memperkasakan sekolah2 Cina, pemansuhan 30% ekuiti bumiputera, peningkatan biasiwa tajaan JPA bagi pelajar bukan bumiputera dan soal liberlisasi ekonomi, without prejudice at all MCA, DAP mahupun Gerakan sanggup menolak tepi apa jua perbezaan antara mereka walau macam mana haram bejadah sekali pun tahap perbezan itu dan mereka with no doubt at all boleh duduk semeja & mencapai kata sepakat / collective decision asalkan at the end of the day, the benefit / interest dapat di nikmati oleh kaum mereka sendiri.

Oleh sebab yang demikian jika sekiranya PAS & pimpinan ulama2 nya masih buta & tidak nampak kepentingan platform atau pemangkin ke arah penyatuan & permuafakatan saf2 silaturahim umat sesama Islam dan lebih rela menjadi kuda terajangan & tunggangan PKR dan DAP daripada mencari ikhtiar untuk merapatkan saf2 silaturahim umat sesama Islam maka kita orang2 Melayu & umat sesama Islam perlu memastikan pada PRU ke13 nanti sebaik mungkin undi2 daripada orang2 Melayu jangan berpecah dan berbelah bagi. Sebelum pangkah buat pilihan, fikir masak2 tentang martabat agama Islam, memperkasakan maruah & hak keistemewaan orang2 Melayu kerana jika tersilap langkah maka hancur binasa lah saf2 silaturahim umat sesama Islam & orang2 Melayu. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment:

  1. salam ziarah bro,
    Pas kata hati mereka penuh dgn Iman.Mereka mcm golongan makrifat.Depa kata depa nampak DAP lebih sudi.UMNO depa kata tak baguih.Sekarang terimalah padahnya.Tepuk dada tanya selera.

    ReplyDelete